آموزش ایجاد پوشه مخفی در ویندوز با ترفند غیرقابل نمایش

شاید همه ما بلد باشیم که یک فایل یا فولدر را در سیستم خودمون مخفی کنیم به این صورت که بر روی فولدر موردنظر کلیک راست کرده وبا انتخاب گزینه propertiesو فعال کردن تیک گزینه Hidden اما اشکال این روش اینه که تقریبا همه میدونن که چجوری دوباره فعالش کنن ! با رفتن به مسیر زیر:

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
Control panel--->Folder option--->View

و با فعال کردن تیک گزینه Show hidden files,folders,and drives که در اینصورت فولدر ما نمایش داده میشود و میتونیم محتویات آن را مشاهده کنیم و دوباره میتونیم تیک گزینه hidden فایل رو برداریم .اگر تا اینجا را دنبال کردید باید واردFolder option شوید و از تب View گزینه dont show hidden fiels ,...را فعال کنید تا همه پوشه های مخفی به حالت مخفی درآیند.

خب بریم سراغ روش جدید !!!! هدف ما اینه که یک پوشه Super Hidden ایجاد کنیم و برای انجام این کار باید فایل و زیر فایل های پوشه بصورت یک سیستم فایل معرفی کنیم که سیستم بصورت پیش فرص از نمایش آنها خودداری میکند.مگر اینکه کسی از روشی که ما استفاده کنیم اطلاع داشته باشه و بتونه فولدر را به حالت فعال دربیاره.

روش کار

وارد محیط دستوریCMD میشویم(با زدن کلید ترکیبی Window+R) و دستور زیر را تایپ میکنیم:

attrib +s +h address

دقت داشته باشید که بین دستورات از فاصله استفاده کنید و اینکه شما باید بجای عبارت addressآدرس پوشه موردنظر خود را وارد کنید.مثلا من میخوام فولدرkami موجود در درایو d را مخفی کنم:

attrib +s +h d:\kami

و سپس دکمه Enter را فشار میدهیم و دستور اعمال میشودو فولدر ما مخفی میشود و دیگر با روش های گفته شده در اول مطلب نمیتوانیم فولدر را مشاهده کنیم.

روش مشاهده دوباره فولدر

با استفاده دستور زیر در محیط CMD

attrib -s -h address

شما باید بجای عبارت addressآدرس پوشه موردنظر خود را وارد کنید.روش دیگر رفتن به مسیر زیر است:

Control panel--->Folder option--->View

و فعال کردن تیک گزینه Hide protected operating system files که در این صورت فایل شما نمایش داده میشود.امیدوارم مفید واقع شده باشه.آرزوی موفقیت،سلامت و شادی براتون دارم.

نویسنده:کامبیز ذوقی


نظرات