احسان امجدی
کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

آموزش بروزرسانی کالی لینوکس و نصب VMware Tools

در این نکته قصد داریم تا در ادامه مباحث کالی لینوکس، کالی نصب شده را بروز رسانی (Update) کنیم و ابزارهای VMWare را برای تعامل بهتر کالی با سیستم میزبان، دانلود و نصب نماییم. با ما همراه باشید:

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

آموزش بروزرسانی کالی

در این مرحله ابتدا باید قبل از انجام هرکاری نسخه کالی نصب شده را بروزرسانی کنیم. ممکن است نسخه دانلود شده کمی قدیمی شده باشد. برای این منظور مراحل زیر را انجام میدهیم:

1. پنجره ترمینال را باز میکنیم.

وب سایت توسینسو

2. دستور "apt-get update" را وارد کرده و سپس دکمه "enter" را میزنیم.

وب سایت توسینسو

3. و سپس فرمان "apt-get dist-upgrade" را وارد میکنیم.

وب سایت توسینسو

• (همگامی که برای اختصاص فضای بیشتری از دیسک از شما سوال پرسیده شد، فرمان "y" را وارد کنید.)

اجرای این فرمان ممکن است کمی طول بکشد؛ بنابراین وقت خوبی برای استراحت است!

4. هنگامی که دستور اجرایی در مرحله سوم به اتمام رسید، سیستم را ریست کنید.

  • نکته 1: دستور "apt-get" برای نصب , آپدیت , آپگرید , پاک کردن برنامه ها و ابزار های لینوکس استفاده می شود.
  • نکته 2 : سورس های مختلفی به عنوان منبع وجود دارند که شما میتوانید در صورت تمایل آن ها را اضافه کنید. به عنوان مثال اگر شما بخواهید آخرین و بزرگترین منبع را داشته باشید، باید منبع " Bleeding Edge" را به کالی اضافه کنید. برای اطلاعات بیشتر میتوانید به لینک زیر مراجعه کنید:

http://docs.kali.org/general-use/kali-linux-sources-list-repositories

تا اینجا توانستیم به کمک قسمت پیش و این قسمت کالی را نصب و بروزرسانی کنیم. الان وقت آن است تا از آن استفاده کنیم. در قسمت بعد نگاهی ریزتر به دسکتاپ در کالی داریم.

نصب ابزارهای VMWare برای لینوکس

هنگامی که کالی بوت شد، پنجره ای از VMWare باید در مقابل چشمان شما پاپ آپ کند و از شما در مورد نصب ابزارهای VMWare بر روی سیستم عامل ماشین مجازی (کالی) سوال کند. این ابزارها به سیستم عامل کمک میکنند تا تعاملش با VMWare کاراتر باشد. معمولا این کار با دادن اختیار بیشتر در کنترل گزینه های ویدئویی و قابلیت Copy-Paste ماشین مجازی با ماشین میزبان انجام میشود.در نصب این ابزارها هیچ اجباری وجود ندارد اما استفاده از آن ها کمی کار شما را روان تر خواهد کرد. هنگامی که مانند شکل زیر پیام پاپ آپ را دریافت کردید، دکمه "Click and Install" را بفشارید.

وب سایت توسینسو

ابزارهای شروع به دانلود شدن میکنند.

وب سایت توسینسو

اجازه بدهید تا ابزار نصب شوند و سپس برای اتمام کار بر روی دکمه "Close" کلیک نمایید.خوب دوستان همانطور که در ابتدای مطلب گفته شد، در این آموزش توانستیم کالی نصب شده را بروز رسانی کنیم و ابزارهای VMWare را برای تعامل بهتر کالی با سیستم میزبان، دانلود و نصب نماییم. در قسمت بعد قصد داریم تا به عنوان دومین ماشین مجازی در طرح کلیمان برای اجرای سناریوهای مختلف، Metasploitable2 را نصب و پیکربندی نماییم. پس با ما همراه باشید.سربلند و مانا باشید.


احسان امجدی
احسان امجدی

کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

احسان امجدی ، مشاور امنیت اطلاعات و ارتباطات و تست نفوذ سنجی ، هکر کلاه سفید ، مدرس دوره های تخصصی امنیت اطلاعات و شبکه ، تخصص در حوزه های سرویس های مایکروسافت ، Routing و Switching ، مجازی سازی ، امنیت اطلاعات و تست نفوذ ، کشف جرائم رایانه ای و سیستم عامل لینوکس ، متخصص در حوزه SOC و ...

نظرات