علیرضا عابدینی
کارشناس ارشد فناوری اطلاعات و مدرس کامپیوتر

Virus Total چیست؟ معرفی آنتی ویروس آنلاین چند موتوره ویروس توتال

نرم‌افزار ضدویروس که با نام‌های ویروس‌یاب و ویروس‌کش و ضد بدافزار هم شناخته می‌شود، نرم‌افزاری است که با مشاهده و بررسی محتوای پرونده‌ها به دنبال الگوهای آشنای بدافزار شامل ویروس‌ها یا کرم‌های اینترنتی می‌گردند. در صورت مشاهده این الگوها که به آن امضای ویروس (Virus Signature) گفته می‌شود، از ورود آن به کامپیوتر شما و اجرا شدن‌اش جلوگیری می‌کنند و یا به شما هشدار لازم را می‌دهند و از شما دستور می‌گیرند که آیا فایل را حذف کنند و یا سعی نمایند آن را اصلاح و پاکسازی کنند.نرم‌افزار آنتی‌ویروس سه وظیفهٔ عمده را انجام می‌دهند:[۲] ۱. بازرسی یا کشف، ۲. تعیین هویت یا شناسایی، و ۳. آلودگی‌زدایی یا پاکسازی[ویکی پدیا]

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
Virus Total چیست؟ معرفی آنتی ویروس آنلاین چند موتوره ویروس توتال

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که فلشی به شما بدهند و از شما بخواهند صحت و سلامت اونو بررسی کنید و شما هم با تک ویروس یاب موجود در سیستم فلشو بررسی می کنید و نهایت اینکه برای اطمینان بیشتر اونو با آنتی اسپای یا ویروس یاب دیگه ای که در یک کامپیوتر جداگانه نصب کرده اید، ویروس یابی می کنید ولی بد نست بدانید سامانه هایی تحت عنوان مولتی ای وی (multi anti virus) یا مولتی آنتی ویروس وجود دارد با این شرح که در یک سیستم esx که بر روی هر ماشین ویروس یابی نصب گردیده و کل این ماشین ها توسط سیستم یا ماشینی که اونارو مدیریت میکنه ویروس یابی انجام می شود.

به این ترتیب تحت یک ui فایل و یا فلش به سامانه معرفی شده و بعد کلیه ویروس یابها بستگی به متدی که ما قبلا تعریف کردیم بطور همزمان و یا سریال ، فایل و یا فلشو بررسی کرده و هر کدام از آنتی ویروس ها وضعیت و نتیجه بررسی خودشو اعلام می کنه. هر چه تعداد ماشین های حاوی آنتی ویروس بیشتر باشه و یا اینکه آنتی ویروس های بر روی آنها لایسنس دار و یا به روز باشه، نتیجه دقیقتر بوده.

Virus Total چیست؟ معرفی آنتی ویروس آنلاین چند موتوره ویروس توتال
  • توجه مهم:در صورتیکه شما دارای چنین سیستم و سامانه ای نباشید ، سایتی در اینترنت وجود دارد که بصورت مولتی آنتی ویروس عمل کرده و با up load فایل مورد نظر خود داخل آن، فایل شما رو بسته به حجمی که دارد با تعداد بیش از 40 آنتی ویروس بررسی کرده و نتیجه رو به شما بصورت گزارشی نمایش می ده.

این سایت به نام ویروس توتال می باشد.به این صورت که شما بعد از ورود به سایت کافیست از روی هارد Browse کرده و دکمه Send File را بزنید و پس از آپلود و اسکن فایل، نتیجه آزمایش فایل به شکلی منظم نمایش داده می شودو اگر چندین فایل مشکوک دارید کافی است آن‌ها را در یک فایل فشرده ذخیره کنید و سپس فایل فشرده را آپلود و اسکن نمایید.


علیرضا عابدینی
علیرضا عابدینی

کارشناس ارشد فناوری اطلاعات و مدرس کامپیوتر

کارشناس ارشد فناوری اطلاعات هستم ، مدرس دوره های کامپیوتر ، مدیر فناوری اطلاعات و دارای گواهینامه های MCSA ، CCNA ، CEH و Network Plus و خوشحالم از اینکه می تونم دانشم رو در توسینسو به اشتراک بگذارم

نظرات