محمد نصیری
بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

Anonymizer چیست؟ آشنایی با ابزارهای ناشناس سازی در هک و نفوذ

ابزار Anonymizer یک ابزار امنیتی برای ناشناس سازی شما در دنیای هک و نفوذ است. برخی اوقات شما می خواهید از محتویات یک وب سایت استفاده کنید اما نمی خواهید اثری از شما در خصوص بازدید از وب سایت مورد نظر در لاگهای سرور وب سایت باقی بماند.Anonymizer یا ناشناس کننده در واقع یک سرور واسط بین شما و وب سایت مربوطه است که درخواست شما را دریافت کرده و به جای شما از وب سایت مورد نظر بازدید کرده و نتیجه را به شما نمایش می دهد ، در واقع این ابزار باعث می شود شما در محیط اینترنت ناشناس باقی بمانید. یک Anonymizer تمامی اطلاعاتی هویتی شما ( برای مثال آدرس IP ) شما را حذف کرده و شما را در قالب آدرس IP خودش در اینترنت قرار می دهد و اینکار باعث می شود حریم خصوصی شما حفظ شود. بیشتر Anonymizer ها از پروتکل هایی مثل http ، ftp و gopher پشتیبانی می کنند اما همه سرویس ها را نمی توانند تحت پوشش قرار بدهند.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
Anonymizer چیست ؟

Anonymizer ها معمولا ابزار نیستند و در واقع یک آدرس وب یا http هستند که شما به آنها مراجعه می کنید و همانند یک موتور جستجو آدرس وب سایتی که می خواهید بصورت ناشناس از آن بازدید کنید را وارد می کنید. اینگونه وب سایت ها بسیار زیاد هستند و معمولا شناسه مشترک بین آنها یک فیلد شبیه فیلد جستجوی گوگل است که وب سایت مورد نظر را درخواست می کند. کار دیگری که شما می توانید برای سهولت استفاده از یک Anonymizer انجام بدهید این است که آدرس وب سایت Anonymizer را در قالب Home Page مرورگر خودتان قرار بدهید و همیشه از آن استفاده کنید هر چند این ادرسها معمولا بصورت دائمی در ایران فیلتر می شوند.

جالب اینجاست بدانید که برخی از Anonymizer ها می توانند از شما username و password وب سایت مورد نظر را بدون اعلام کردن آدرس IP شما دریافت کرده و وارد وب سایت مورد نظر شوند. اما باید توجه کنید که در استفاده کردن از این آدرس ها باید بسیار دقت کنید ، بسیاری از هکرها هستند که برای اینکه بتوانند فعالیت های مخرب خودشان را انجام دهند اقدام به طراحی و ایجاد کردن وب سایت های Anonymizer می کنند و اطلاعات کاربرانشان را برای مقاصد پلید ( الکی مثلا خیلی خطرناکه ) استفاده می کنند. ما ممکن است بصورت اختصاصی anonymizer هایی برای http و ftp و Gopher و ... داشته باشیم که در نقش پروکسی واسط عمل می کنند. امیدوارم مورد توجه شما قرار گرفته باشد.


محمد نصیری
محمد نصیری

بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

محمد نصیری هستم ، هکر قانونمند و کارشناس امنیت سایبری ، سابقه همکاری با بیش از 50 سازمان دولتی ، خصوصی ، نظامی و انتظامی در قالب مشاور ، مدرس و مدیر پروژه ، مدرس دوره های تخصص شبکه ، امنیت ، هک و نفوذ ، در حال حاضر در ایران دیگه رسما فعالیتی غیر از مشاوره انجام نمیدم و مقیم کشور ترکیه هستم ، عاشق آموزش و تدریس هستم و به همین دلیل دوره های آموزشی که ضبط می کنم در دنیا بی نظیر هستند.

نظرات