چرا ایمیل مارکتینگ بهتر از ایمیل خالی است؟

یکی از ابزارهای مفید و تقریبا رایگان برای صاحبان کسب و کارهای اینترنتی که دارای وب سایت می باشند ، داشتن ایمیل مارکتینگ می باشد . ابتدا بایستی با مفهوم ایمیل مارکتینگ به صورت خلاصه و مفید آشنا بشید .قبل از اینکه وارد بحث شویم با چند سوال ذهن شما را آماده یادگیری این بخش می کنم ؟

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
  • ایمیل مارکتینگ چیست ؟
  • چگونه متوجه شدم که ایمیلی که برای دوستم ارسال کرده ام ، آن را باز کرده است یا کلیک کرده است یا خیر ؟
  • ایمیل مارکتینگ خوب چه ویژگیهایی دارد ؟
  • ایمیل مارکتینگ در چه کسب و کارهایی مناسب است ؟

رایان نامه یا ایمیل یکی از روش های بازاریابی الکترونیکی یا بازاریابی اینترنتی می باشد که در عین حال رایگان بوده و چنانچه به درستی از آن استفاده گردد می تواند اثر بخشی خوبی به همراه داشته باشد . بازارایابی با ایمیل را اصطلاحاً ایمیل مارکتینگ می نامند .استفاده از ایمیل در بازاریابی یا ایمیل مارکتینگ گزینه خوبی برای بازاریابی می باشد چون هم ارزان می باشد و هم سریع و همچنین می توانید ایمیل ها را زمانبندی کنید تا در زمان مربوطه ارسال شود . اما موضوع ایمیل و همچنین محتوا و مطالب ایمیل خیلی مهم می باشد . در اینجا مهمترین این نکات توجه می کنیم :

محدویت در ارسال ایمیل

اگر فرض کنید که بخواهید به مشتریان خود که بیش از 1000 نفر هستند ایمیلی برای معرفی محصولات و کسب و کار خود ارسال کنید باید بدانید که ، با داشتن یک آدرس الکترونیکی در جی میل می توان حداکثر 500 ایمیل در روز ارسال کرد و اگر بخواهیم تعداد بیشتری از 500 ایمیل بفرستیم با یک آدرس ایمیل در یک روز این کار میسر نمی باشد و بایستی آدرس پست الکترونیک دیگری داشته باشیم .

یعنی با هر آدرس یا شناسه پست الکترونیک در جی میل تنها می شود روزی 500 ایمیل ارسال کرد . حتی اگر یک شناسه دیگری داشته باشیم و مابقی ایمیل ها را با این شناسه ارسال کنیم ، شرکت ارائه دهنده ایمیل بیکار ننشسته و ممکن است حساب کاربری شما را مسدود کند .راه حل دیگری که بتوان ارسال بیش از 500 ایمیل در روز داشته باشیم ، اجاره یا خرید یک میل سرور از شرکت های اینترنتی می باشد . در صورت داشتن میل سرور می توان بیش از 500 ایمیل در روز ارسال کرد .

محتوای ایمیل

یک ایمیل خوب دارای موضوع مناسب و محتوای خوب و عکس های پیرامون محصول و خدمات بوده و برای ارتباط با مشتری حتما دارای آدرس و یا تلفن می باشد تا گیرنده ایمیل برای اصالت پیام یا احراز هویت بتواند با آن موسسه تماس بگیرد . ایمیل های زیادی ممکن است برای من و شما آمده باشد آیا تا حالا ایمیلی با این مضمون برای شما آمده که شما برنده قرعه کشی شده اید ؟ در حالیکه شما هر چه قدر فکر می کنید نمی توانید به یاد بیاورید که کی از این شرکت خرید کرده اید یا آیا اصلن مشتری این شرکت بوده اید ؟

در صورت مواجعه با چنین ایمیلی چگونه به آن اطمینان پیدا می کنید در حالی که هیچ شماره تلفنی از صادر کننده آن ندارید ؟آیا تا به حال شده موسسه ای نتایج قرعه کشی را از طریق ایمیل به اطلاع کسی برساند در حالی که خود برنده شده قرعه کشی هیچ ایمیلی را در فرم آن سازمان تکمیل نکرده است ؟ چرا سازمان ها از ایمیل برای پرسیدن اطلاعات شخصی استفاده می کنند مگر تلفن من را ندارند ؟ پس با این مثال بایستی متوجه شده باشید که یک ایمیل واقعی چه مشخصه ای دارد ؟

ایمیل هوشمندانه

تصور کنید اگر محصولی مثل کتاب داشته باشید و بخواهید آن را بفروشید هیچ وقت به یک محلی مثل سینما نمی برید تا آن را بفروشید چون افراد در حال تماشای فیلم می باشند و زمان و شرایط خواندن کتاب در آن موقع نمی باشد . پس حتما کتاب را به نمایشگاه کتاب و یا کتابفروشی می برید . در بازاریابی به روش ارسال ایمیل نیز این امر صادق می باشد و باید محصول را به افرادی که به آن نیاز دارند یا ممکن است نیاز پیدا کنند معرفی و بفروشید .

در صورتی که بتوانید چنین اقدامی در دنیای بازاریابی مدرن انجام دهید ، یعنی ایمیل را به افرادی که ممکن است از مشتریان آینده شما باشند ارسال کنید ، موفقیت شما بالا می رود .در پایان لازم است به این نکته اشاره کنم که هیچ وقت به یک لیست ایمیل از قبل تعیین شده که ایمیل مارکتینگ انجام ندهید چراکه فایده چندانی ندارد . در بخش های بعدی نرم افزاری که برای این منظور تهیه شده است و همچنین نحوه استفاده از آن را برای شما معرفی می کنم .


کمال تواضعی
کمال تواضعی

کارشناس فناوری اطلاعات گرایش تجارت الکترونیک می باشم . آشنایی با CRM,CMS,SEM,Email marketing علاقه مند به تعمیرات کامپیوتر

نظرات