علیرضا عابدینی
کارشناس ارشد فناوری اطلاعات و مدرس کامپیوتر

Text Bomb چیست؟ معرفی باگ های Text Bomb

فکر کنم هیچ چیز به اندازه یک نمونه واقعی نمی تونه باگ text box رو معرفی کنه، اخیرا باگ مربوطه در اکثر دستگاه های ساخت Apple همچون iPad،و Macs و Watch OS و گوشی‌های iPhone مشاهده شده، این نمونه باگ توسط هر فردی و یا حتی خود شخص دارنده دستگاه هم می تونه مورد سوء استفاده قرار بگیره.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

به این ترتیب که مهاجم با ارسال یک کلمه خاص به صاحب دستگاه و یا حتی تایپ آن توسط مالک دستگاه، اختلال بوجود می آد. این پیام منجر به اختلال در برنامه های پیام رسان و مدیریت شبکه‌های اجتماعی نظیر WhatsApp و Gmail شده. البته نکته قابل توجه اینکه پیام مربوطه باید به یکی از زبان‌های محلی هندی با عنوان تِلوگو (ویکی پدیا: زبان تِلوگو یکی از زبان‌های دراویدی است.

بر اساس سرشماری سال ۲۰۰۱، زبان تِلوگویی با ۷۴ میلیون گویشور، سومین زبان بومی پرشمار در هند و پانزدهمین زبان پرگویشور در جهان است) باشد.تنها راهکار رفع اون و برگشت صحیح سرویس دهی پیام رسان، حذف کل گفتگو و یا درخواست از فرستنده برای ارسال یک پیام دیگر بوده تا با نمایش اعلان پیام جدید، دریافت‌کننده قادر به حذف کل گفتگو شود.شرکت Apple اعلام کرده به زودی اصلاحیه جدیدی برای رفع این باگ ارائه خواهد داد.


علیرضا عابدینی
علیرضا عابدینی

کارشناس ارشد فناوری اطلاعات و مدرس کامپیوتر

کارشناس ارشد فناوری اطلاعات هستم ، مدرس دوره های کامپیوتر ، مدیر فناوری اطلاعات و دارای گواهینامه های MCSA ، CCNA ، CEH و Network Plus و خوشحالم از اینکه می تونم دانشم رو در توسینسو به اشتراک بگذارم

نظرات