محمد نصیری
بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

تروجان ها چگونه منتشر و عملیاتی می شوند؟ : روند فعال شدن بدافزار

خوب تا اینجای کار در وب سایت توسینسو کلی مطلب در خصوص تروجان و انواع تروجان و روش های تکثیر و ... این بدافزار مطلب در جزیره امنیت اطلاعات و ارتباطات وب سایت توسینسو درج شده است . اما این سئوال ممکن است برای برخی دوستان پیش بیاید که آیا یک هکر آنقدر ابله است که یک تروجان را برای یک کامپیوتر بفرستد و منتظر بماند که آن را اجرا کند و باقی ماجرا ؟

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

این تصور بسیار ساده لوحانه است ، هیچوقت یک هکر حرفه ای خودش را در این سطح پایین نمی آورد ، برای اینکه مجموعه شبکه تروجانی که یک هکر ایجاد می کند به درستی فعالیت کند ، هکر ابتدا برای خودش یک Trojan Serverایجاد می کند که وظیفه آن ارسال و دریافت اطلاعات ، ارسال و دریافت بدافزارها و نقش واسط بین هکر و قربانی را ایفا می کند . زمانیکه هکر می خواهد ایمیل یا هر چیز آلوده ای را منتشر کند ، همه این کارها از جمله ساخته شدن لینک و ... در تروجان سرور انجام می شود و سپس به سمت قربانی ها ایمیل می شود .

سرور تروجان چیست

بعد از اینکه به هر روشی با کلیک کردن بر روی لینک تروجان بر روی سیستم قربانی اجرا شد ! یا اینکه Dropper ما اجرا شد و دستور فراخوانی قسمت های مخرب کد از Trojan Server را صادر کرد ، کم کم تروجان اصلی بر روی سیستم قربانی اجرا می شود و شروع به فعالیت اصلی خودش یعنی به سرقت بردن اطلاعات شخصی اعم از اطلاعات کارت های اعتباری ، حساب های کاربری و ... می کند .

از طرفی طبق روالی که قبلا گفتیم ، با این روش شبکه Botnet فعالیتی هکر آماده شده است و می تواند از قربانی به عنوان مبدا حملات بعدی خودش استفاده کند . این روش استاندارد توزیع و انتشار تروجان در محیط اینترنت است که طبیعتا به ساده ترین روش ممکن برای شما توضیح داده شد. امیدوارم مورد توجه شما قرار گرفته باشد ، شما هم به جمع توسینسویی ها بپیوندید.


محمد نصیری
محمد نصیری

بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

محمد نصیری هستم ، هکر قانونمند و کارشناس امنیت سایبری ، سابقه همکاری با بیش از 50 سازمان دولتی ، خصوصی ، نظامی و انتظامی در قالب مشاور ، مدرس و مدیر پروژه ، مدرس دوره های تخصص شبکه ، امنیت ، هک و نفوذ ، در حال حاضر در ایران دیگه رسما فعالیتی غیر از مشاوره انجام نمیدم و مقیم کشور ترکیه هستم ، عاشق آموزش و تدریس هستم و به همین دلیل دوره های آموزشی که ضبط می کنم در دنیا بی نظیر هستند.

نظرات