محمد نصیری
بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

آموزش عوض کردن آدرس مک کارت شبکه (MAC Spoofing) بصورت دستی

در مبحث نفوذ سنجی بعضی وقت ها نیاز است که آدرس مک کارت شبکه را تغییر دهیم که اصطلاحا به آن Mac Spoofing گفته می شود. تا آنجایی که ما می دانیم و در کلاس های شبکه و دوره های شبکه و همچنین کتاب های شبکه عنوان می شود آدرس MAC که مخفف کلمه Media Access Control است یک آدرس سخت افزاری است که بر روی کارت شبکه قرار می گیرد و در لایه دوم از مدال OSI کار می کند و شما در وهله اول نمی توانید آن را تغییر بدهید. این آدرس مشخصه سخت افزاری است که نمایانگر نام کمپانی سازنده نیز می باشد.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
MAC Spoofing یا عوض کردن آدرس MAC کارت شبکه

برخی اوقات بر حسب نیاز در عملیات های تست نفوذ سنجی ما می توانیم براحتی این آدرس سخت افزاری را عوض کنیم و هر چیزی که دوست داشته باشیم را به عنوان آدرس MAC به کارت شبکه معرفی کنیم هر چند همین آدرس به سویچ شبکه نیز معرفی خواهد شد ، به این عملیات در اصطلاح فنی جعل آدرس یا MAC Spoofing گفته می شود ، برای انجام اینکار کافیست وارد Device Manager بشوید و بر روی کارت شبکه خود راست کلیک و Properties بگیرید و در نهایت وارد تب Advanced بشوید و از قسمت Network Address قسمت Value را تغییر دهید ، توجه کنید که این قسمت باید همانند ساختار MAC Address یک عدد Hexadecimal باشد ، بعد از تایید یکبار سیستم را Restart کنید تا آدرس MAC شما به مقدار Value تبدیل شود.


محمد نصیری
محمد نصیری

بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

محمد نصیری هستم ، هکر قانونمند و کارشناس امنیت سایبری ، سابقه همکاری با بیش از 50 سازمان دولتی ، خصوصی ، نظامی و انتظامی در قالب مشاور ، مدرس و مدیر پروژه ، مدرس دوره های تخصص شبکه ، امنیت ، هک و نفوذ ، در حال حاضر در ایران دیگه رسما فعالیتی غیر از مشاوره انجام نمیدم و مقیم کشور ترکیه هستم ، عاشق آموزش و تدریس هستم و به همین دلیل دوره های آموزشی که ضبط می کنم در دنیا بی نظیر هستند.

نظرات