محمد نصیری
بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

Burp Suite چیست؟ معرفی ابزار تست نفوذ و امنیت وب سایت ها

Burp Suite یکی از ابزارهای بسیار جذاب هم در حوزه امنیت تدافعی و هم در حوزه امنیت تهاجمی محسوب می شود. این ابزار به عنوان یک مجموعه ابزار یا بهتر بگوییم یک پلتفرم برای انجام تست های امنیتی بر روی نرم افزارهای تحت وب مورد استفاده قرار می گیرد. ابزارهای مختلفی که در این مجموعه ابزار قرار گرفته اند با هماهنگی هم می توانند یک پشتیبانی کامل از فرآیند تست امنیتی یک Web Application را به ما ارائه بدهند.

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران
وب سایت توسینسو

بعضا شما می توانید با استفاده از Burp Suite باگ های نرم افزاری و امنیتی یک Web Application را شناسایی کنید و حتی بعد از تجزیه و تحلیل با استفاده از همین مجموعه ابزار حمله مورد نظر را نیز به Web Application انجام دهید و آسیب پذیری های موجود در این نرم افزارها را شناسایی کنید.

Burp Suite به شما قابلیت های پیشرفته ای می دهد که بتوانید بصورت دستی تغییراتی بر روی ورودی های داده یک نرم افزار وب انجام دهید و بعضا از کار امنیت در این حوزه لذت ببرید ، از Burp Suite به ویژه در حوزه هک و تست نفوذ به نرم افزارهای تحت وب بسیار استفاده می شود اما ماژول های مهم این نرم افزار به شرح زیر می باشند :

  1. ماژول Proxy : ابزار Burp Suite با استفاده از معرفی کردن خودش به عنوان یک پروکسی سرور میانی می تواند ترافیک عبوری بین کلاینت و سرور وب را شنود کند و تغییرات لازم را در این میان بر روی درخواست هایی که توسط URL ها ارسال می شوند انجام دهد
  2. ماژول Spider : همانند Google Crawler می تواند کلیه صفحات یک وب سایت را بررسی و محتوای آنها را لیست کند.
  3. اسکنر امنیتی حرفه ای وب : این ابزار اسکنر می تواند تعداد تقریبا زیادی از Vulnerability های شناخته شده وب را درون وب سایت ها اسکن و شناسایی کند.
  4. ابزار Intruder : با استفاده از این ابزارها می توانید بعد از شناسایی کردن Vulnerability ها با استفاده از Burp حمله را نیز انجام دهید
  5. ابزار Repeater : با استفاده از این ابزار می توانید درخواست های خاصی را از کلاینت دریافت و بعد از دستکاری به سرور ارسال کنید
  6. ابزار Sequencer : برای تست کردن token های Session ارتباطی استفاده می شود

Burp Suite در دو حالت Free و Professional معرفی می شود که امکانات اسکنر و حمله در قسمت Professional وجود دارند.


محمد نصیری
محمد نصیری

بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

محمد نصیری هستم ، هکر قانونمند و کارشناس امنیت سایبری ، سابقه همکاری با بیش از 50 سازمان دولتی ، خصوصی ، نظامی و انتظامی در قالب مشاور ، مدرس و مدیر پروژه ، مدرس دوره های تخصص شبکه ، امنیت ، هک و نفوذ ، در حال حاضر در ایران دیگه رسما فعالیتی غیر از مشاوره انجام نمیدم و مقیم کشور ترکیه هستم ، عاشق آموزش و تدریس هستم و به همین دلیل دوره های آموزشی که ضبط می کنم در دنیا بی نظیر هستند.

نظرات