محمد نصیری
بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

TOR چیست؟ معرفی ابزار مسیریابی پیازی یا TOR Onion Routing

TOR برخلاف بسیاری از ابزارهای مخفی ساز و ناشناس ماندن در اینترنت کاملا رایگان است. TOR در واقع یک مرورگر اینترنتی اختصاصی است که با استفاده از هزاران سرور در سطح دنیا برای شما قابلیت های حریم خصوصی و ناشناس ماندن در محیط اینترنت را فراهم می کند. TOR یک پروژه است که با توجه به ساختار لایه لایه ای که دارد به عنوان TOR Project یا Onion Routing ( مسیریابی پیازی ) نیز شناخته می شود ( ترجمشه مسخره نکن بچه ) 

دوره های شبکه، برنامه نویسی، مجازی سازی، امنیت، نفوذ و ... با برترین های ایران

TOR نرم افزاری است که با استفاده از مجموعه ای از پروکسی سرورهای داوطلب به شما فضای بازتر و آزاد تری در محیط اینترنت می دهد ، شما می توانید با خیال راحت در محیط TOR فعالیت های تجاری محرمانه ای که می خواهید مخفی بماند را انجام بدهید یا روابط دوستانه و ترافیک های غیرمجازی که در محیط های معمول اینترنتی قابل استفاده نیستند را استفاده کنید.

شبکه TOR چیست

شما با استفاده از TOR Browser این امکان را از وب سایت ها می گیرید که بتوانند شما را ردیابی کنند و از طرفی یکی از معایب TOR کندی سرعت آن با توجه به اعمال تغییرات زیاد بر روی درخواست های اینترنتی شما جهت مخفی ماندن است. با توجه به اینکه TOR اعضایی از همه کشورهای دنیا دارد

و حتی شما نیز می توانید جزئی از این مجموعه باشید با توجه به مکانیزم کاری پروکسی سرور به شما اجازه دسترسی به وب سایت های مسدود شده را نیز می دهد. استفاده از TOR به شدت برای کارشناسان جرائم رایانه ای پیدا کردن شخص مورد نظر را سخت و دشوار می کند ، از مهمترین قابلیت های این ابزار می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

  1. امکان برقراری ارتباطات بسیار محرمانه و ناشناس و مخفی ماندن در محیط اینترنت
  2. اطمینان از حریم خصوصی ارسال کننده و حتی دریافت کننده پیام ها در محیط اینترنت
  3. ارائه لایه های متعدد امنیتی بر روی پیام های ارسالی در شبکه
  4. رمزنگاری کلیه بسته های اطلاعاتی ارسالی توسط رمزنگاری کلید عمومی
  5. استفاده از مجموعه شبکه ای از پروکسی سرورها بصورت زنجیره وار
  6. ارتباط با شبکه TOR از طریق TOR Client
  7. امکان ارتباط با Dark Web

محمد نصیری
محمد نصیری

بنیانگذار انجمن تخصصی فناوری اطلاعات ایران ، هکر کلاه خاکستری ، کارشناس امنیت اطلاعات و ارتباطات

محمد نصیری هستم ، هکر قانونمند و کارشناس امنیت سایبری ، سابقه همکاری با بیش از 50 سازمان دولتی ، خصوصی ، نظامی و انتظامی در قالب مشاور ، مدرس و مدیر پروژه ، مدرس دوره های تخصص شبکه ، امنیت ، هک و نفوذ ، در حال حاضر در ایران دیگه رسما فعالیتی غیر از مشاوره انجام نمیدم و مقیم کشور ترکیه هستم ، عاشق آموزش و تدریس هستم و به همین دلیل دوره های آموزشی که ضبط می کنم در دنیا بی نظیر هستند.

نظرات